Moja Aktówka: kolejne e-udogodnienie dla pacjentów ZLO

Zespół Lecznictwa Otwartego w Jaworznie wprowadza koleją e-usługę dla swoich pacjentów. Od teraz dzięki autorskiemu systemowi Moja Aktówka wszyscy pacjenci ZLO będą mieli elektroniczny podgląd do swojej kartoteki medycznej, w tym dostęp do informacji o odbytych wizytach, rozpoznaniach, procedurach, usługach oraz wynikach badań laboratoryjnych. Poprzez system można też przekazać dokumentację medyczną do spółki.

– Pacjenci, w wygodny i szybki sposób, mogą otrzymać dane z kartotek, po które tradycyjnie musieliby udać się do naszego wybranego centrum medycznego. Dzięki Mojej Aktówce mają też natychmiastowy dostęp do wyników badań laboratoryjnych – informuje Jacek Nowak, prezes Zespołu Lecznictwa Otwartego.

System Moja Aktówka jest dostępny przez stronę internetową spółki: zdrowie.jaworzno.pl i dedykowany jest pacjentom, którzy mają złożoną w ZLO deklarację do POZ. Moja Aktówka to kolejne e-udogodnienie oferowane przez spółkę. Jej pacjenci mogą już korzystać poprzez stronę internetową spółki z wyników badań laboratoryjnych (wyniki badań) oraz rejestracji internetowej (e-rejestracja). Moja Aktówka, w odróżnieniu jednak od e-rejestracji, która służy do rezerwacji wizyt, daje pacjentom informacje o wizytach już odbytych i ich wynikach. Dla pacjentów dostępne będą dane od 1 lipca 2015 roku.

Do korzystania z programu Moja Aktówka (podobnie jak z elektronicznej rejestracji) upoważniają pacjenta unikalny identyfikator oraz hasło dostępu. Aby z niego korzystać należy zarejestrować się na portalu, który wygeneruje maila aktywacyjnego, by go aktywować należy potwierdzić (osobiście lub za pośrednictwem osoby upoważnionej) swoją tożsamość w przychodni, w której pacjent złożył deklarację wyboru lekarza podstawowej opieki zdrowotnej. Pacjenci, którzy korzystają już z e-rejestracji, nie muszą odbierać identyfikatora. Wystarczy, że potwierdzą swoją tożsamość danymi z e-rejestracji, o które poprosi system w trakcie rejestracji.

– Moja Aktówka to program z grupy oprogramowania medycznego Elektroniczny Rekord Pacjenta. To innowacyjne rozwiązanie umożliwiające pacjentom podgląd do swojej historii leczenia, spotykane do tej pory głównie w komercyjnych placówkach. Zamiast kopiować i gromadzić papierową dokumentację, użytkownicy mają dostęp do elektronicznych dokumentów. System jest bardzo prosty i intuicyjny. Aby z niego korzystać wystarczy jakikolwiek sprzęt obsługujący internet: komputer, laptop, tablet, telefon komórkowy i przeglądarka internetowa – mówi Marcin Zemła, twórca oprogramowania „Moja aktówka” dla ZLO, właściciel firmy Informatics.

ZLO planuje rozwijać system, zgodnie z potrzebami i oczekiwaniami pacjentów. – Docelowo system ma przypominać pacjentowi o lekach, podawać wyniki diagnostyki obrazowej, informacje o bilansach dzieci w szkołach. Moja Aktówka to dedykowany dla ZLO system, dlatego możliwe jest wprowadzanie wielu kolejnych rozwiązań, które, jak mamy nadzieję, podpowiedzą nam nasi pacjenci. Zależy nam, aby to właśnie oni byli głównymi architektami tego rozwiązania – mówi Jacek Nowak, prezes ZLO.

Korzystanie z MOJEJ AKTÓWKI

Wejdź na stronę internetową Zespołem Leczniczym Otwartego w Jaworznie www.zdrowie.jaworzno.pl i wybierz zakładkę Moja Aktówka. Zarejestruj się (lub, jeśli jesteś już zarejestrowany, zaloguj się).

Z dokumentem do obsługi dokumentacji medycznej i przesyłania wyników badań laboratoryjnych.

Poprzez Mojska ścieżka przekierowuje swoją dokumentację medyczną do wybranej poradni ZLO

Proces rejestracji