Nowa strona internetowa

ZLO zaprasza pacjentów na nową stronę internetową

Zespół Lecznictwa Otwartego uruchomił dla pacjentów nową stronę internetową pod adresem: zlo-jaworzno.pl. Stworzony z myślą o pacjentach serwis jest nowoczesny, przejrzysty, intuicyjny i interaktywny.

– ZLO od lat wdraża zaawansowane i zintegrowane rozwiązania IT. Kolejnym, bardzo ważnym krokiem jest udostępnienie pacjentom nowoczesnej strony internetowej. Projektując ją skupiliśmy się na zbadanych preferencjach i potrzebach pacjentów, którzy coraz chętniej korzystają z elektronicznych rozwiązań ZLO jak np. „rejestracja internetowa”, „moja aktówka” czy „wyniki badań laboratoryjnych”. Strona gwarantuje również m.in. łatwy dostęp do informacji o naszych specjalistach i zakresie wykonywanych świadczeń – informuje Jacek Nowak, prezes zarządu Zespołu Lecznictwa Otwartego.

Strefa pacjenta i poradnie
Jednym z atutów strony jest czytelna, rozbudowana strona główna, z poziomu której pacjenci mogą dotrzeć do wszystkich ważnych funkcjonalności i usług, bez konieczności przeszukiwania zakładek. Jednym z takich rozwiązań jest „strefa pacjenta”, w której zgrupowano oferowane już wcześniej przez ZLO e-funkcjonalności, jak „moja aktówka”, „elektroniczna rejestracja” czy „wyniki badań”.
„Elektronicznej rejestracji” pacjenci ZLO używają już od lipca 2016 roku. Do korzystania z tego rozwiązania  upoważniają unikalny identyfikator oraz hasło dostępu. Dlaczego warto mieć je mieć ?
– Za pomocą systemu internetowego możemy umówić się do internisty, pediatry, lekarza rodzinnego, odwołać wizytę, a także uzyskać podgląd listy zaplanowanych wizyt i udzielonych porad – informuje prezes Jacek Nowak.
Coraz więcej pacjentów korzysta już również z innego e-udogodnienia ZLO, wdrożonego w lipcu tego roku – tj. „mojej aktówki”,  dzięki której można w wygodny i szybki sposób otrzymać dane z kartotek, po które tradycyjnie pacjenci musieliby udać się do przychodni. – Rozwiązanie to pozwala nie tylko na elektroniczny podgląd swojej kartoteki medycznej, w tym do informacji o odbytych wizytach, rozpoznaniach, procedurach, usługach, ale i pozwala na dostęp do wyników badań laboratoryjnych oraz w sposób intuicyjny porównać historyczne poziomy żądanego parametru np. glukozy przedstawianych w formie wykresu. Ten sposób prezentacji danych medycznych pozwala pacjentowi śledzić skuteczność terapii i korygować realizację zaleceń lekarskich dotyczących np. sposobu odżywiania. Z drugiej strony, dostępność z urządzeń mobilnych zwiększa poczucie bezpieczeństwa pacjenta w przypadkach nagłego zachorowania lub pogorszenia stanu zdrowia, gdyż daje możliwość udostępnienia tych danych udzielającym pomocy ratownikom lub lekarzom. Poprzez system można też przekazać dokumentację medyczną do spółki np. wypisy ze szpitala konieczne do prawidłowego kontynuowania leczenia w trybie ambulatoryjnym – wyjaśnia prezes ZLO. Dla pacjentów sporadycznie korzystających z usług diagnostycznych dedykowano – również w ramach „strefy pacjenta” – opcję „wyniki badań”, pozwalających na sprawdzenie wyników w centralnym serwerze laboratorium.

Poradnie, aktualności
Na stronie głównej można również sprawdzić informacje o wszystkich poradniach ZLO. Tu znajdują się wpisy o adresach poradni, godzinach pracy, ew. koniecznych skierowaniach, dostępnej aparaturze medycznej, możliwych świadczeniach komercyjnych, aktualnościach z poradni oraz liście personelu. Te same informacje są dostępne w zakładce „poradnie” w menu górnym. Na głównej stronie publikowane są ponadto aktualności – zawsze sprawdzone i ważne informacje o działalności spółki oraz artykuły z zakresu profilaktyki i promocji zdrowia. Nie zabrakło również danych o ofertach pracy i zamówieniach. Z poziomu strony głównej pacjenci mają ponadto możliwość  umówienia się na wizytę telefonicznie, znalezienia najbliższej poradni oraz napisania wiadomości do spółki. Umożliwia to formularz kontaktowy (dostępny równocześnie w zakładce „kontakt”). Wysłane wnioski, zapytania, uwagi czy opinie będą rozpatrywane przez kompetentnych pracowników, a odpowiedź trafi na wskazany przez pacjenta adres e-mail.

Czytelne zakładki
Do poszczególnych funkcjonalności strony można trafić nie tylko przez stronę główną, ale i za pomocą zakładek umieszczonych w górnym menu – w zależności od preferencji użytkownika. Obok umieszczonych na stronie głównej informacji o poradniach dostępne są też  cennik usług medycznych dla pacjentów decydujących się na korzystanie ze świadczeń komercyjnych, informacje o spółce oraz dane kontaktowe – wraz usługą dostępu do lokalizacji i wyznaczania trasy dojazdu oraz opcją wyszukiwania połączeń komunikacją publiczną (kiedy przyjedzie.pl).

zlo-jaworzno.pl: prosta i przejrzysta i responsywna strona
Nowa witryna jest również odświeżona graficznie, gwarantuje dostępność na urządzeniach mobilnych, łatwość nawiązywania połączeń telefonicznych oraz wysyłania maili. Portal jest również zabezpieczony certyfikatem SSL, który uwiarygadnia stronę i szyfruje dane przesyłane na serwer przez osoby go odwiedzające. W ten sposób zapewnia ochronę przed przechwyceniem i wykorzystaniem przez osoby nieuprawnione danych podawanych np. w formularzach kontaktowych.
– Udostępniliśmy naszym pacjentom kolejne nowoczesne i funkcjonalne rozwiązanie, pozytywnie wyróżniające się na rynku usług medycznych i do tej pory dostępne głównie w ramach komercyjnej opieki zdrowotnej. Mamy nadzieję, że nowa strona internetowa spółki spodoba się naszym obecnym i potencjalnych pacjentom, pracownikom i wszystkich, którzy ją odwiedzą. Zachęcamy również do podzielenia się z nami, np. za pomocą formularza kontaktowego, opiniami na temat strony. Będziemy je skrupulatnie analizować i zmieniać stronę zgodnie z życzeniami naszych pacjentów – podsumowuje Jacek Nowak, prezes ZLO.