E-rejestracja w ZLO

Szanowni Pacjenci!

Zespół Lecznictwa Otwartego w Jaworznie uruchomił Portal Pacjenta – narzędzie umożliwiające elektroniczną rejestrację. W czasach epidemii, kiedy musimy chronić siebie nawzajem, Portal Pacjenta zapewnia maksymalne bezpieczeństwo przede wszystkim poprzez zapewnienie porad zdalnych i ograniczenie do minimum konieczności osobistego kontaktu pacjent – personel medyczny. Dzięki temu rozwiązaniu, bez konieczności wychodzenia z domu, można zarejestrować do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej zarówno osobę dorosłą, jak i dziecko aby później skorzystać z usług medycznych typu teleporada, wizyta osobista czy też wizyta recepturowa.

Jak to zrobić? Otóż wystarczy tylko posiadać konto e-mail oraz telefon komórkowy i:

1. Wejść na stronę www.zlo-jaworzno.pl/e-rejestracja

2. Założyć konto, podając swoje podstawowe dane.

3. Uruchomić link aktywacyjny, który zostanie przesłany na wskazany adres mailowy.

Po założeniu konta użytkownik musi zostać zweryfikowany przez pracownika ZLO. Aktualnie ze względu na dużą liczbę zgłoszeń proces ten może potrwać nawet do 48 godzin. W tym czasie użytkownik może się zalogować do portalu ale nie może jeszcze zarejestrować się na wizytę do lekarza. Oznaką pozytywnej weryfikacji jest pojawienie się deklaracji do lekarza (w zakładce deklaracje). Użytkownikom niepełnoletnim oraz innym posiadającym zgłoszonego w rejestracji ZLO opiekuna prawnego nie trzeba zakładać kont – są oni automatycznie dołączani do konta opiekuna, który może wykonywać w ich imieniu wszelkie czynności w portalu.

Portal Pacjenta zapewnia:

  • możliwość zapisania się na wizytę – pacjent może wykonać te czynności z domu, bezpośrednio z poziomu przeglądarki internetowej,
  • zdalne zamawianie recept – pacjent ma możliwość zamówienia drogą elektroniczną recepty na powtórzenie leków, które stale przyjmuje. Lekarz po przeanalizowaniu stanu zdrowia pacjenta, dzięki dostępowi do Elektronicznej Dokumentacji Medycznej, może wystawić pacjentowi receptę na powtórzenie leków. W przypadku konieczności odbycia uprzednio wizyty lekarskiej, pacjent zostanie o tym poinformowany,
  • teleporady – konsultacje z lekarzem bez wychodzenia z domu – pacjenci mają możliwość uczestniczenia w konsultacjach online prowadzonych przez lekarzy, bądź inny personel medyczny,
  • otrzymanie skierowań na badania drogą online – jeśli będzie wymagał tego stan zdrowia lub proces leczenia, i taką decyzję podejmie lekarz, pacjent może uzyskać skierowanie na badania diagnostyczne drogą online. Wyniki z niektórych badań trafiają prosto do kartoteki pacjenta i mogą zostać omówione z pacjentem także podczas konsultacji online.

Teleporady, których udzielamy:

  • ograniczają ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa,
  • ułatwiają izolację osób, które mogą zarażać wirusem innych,
  • rozwiewają obawy, jeśli sytuacja jest niegroźna,
  • skrócą czas oczekiwania na wizytę u lekarza.

Dzięki teleporadzie medycznej możesz otrzymać:

  • zalecenia,
  • e-zwolnienie,
  • e-receptę,
  • sugestię bezpośredniej wizyty w placówce medycznej lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, jeśli będzie taka konieczność.

Aby móc korzystać ze wszystkich udogodnień, należy założyć konto na ogólnopolskiej platformie IKP (internetowe konto pacjenta). Posiadanie konta w IKP umożliwia:

  • otrzymanie kodu do e-recepty za pośrednictwem telefonu (SMS) bądź pocztą elektroniczną (mail). Co jeśli pacjent nie korzysta z Internetowego Konta Pacjenta i do tej pory otrzymywał wydruk papierowy e-recepty? W tym przypadku lekarz podaje pacjentowi przez telefon czterocyfrowy kod e-recepty wraz z informacją o przepisanych lekach oraz ich dawkowaniu. Kod e-recepty wystarczy podać w aptece, wraz z numerem PESEL lub przekazać osobie bliskiej, która wykupi leki.
  • dostęp do danych medycznych Twoich dzieci do 18 roku życia, w tym e-recept. Dane dzieci widoczne są automatycznie na koncie tego rodzica, który zgłosił dziecko do ubezpieczenia w ZUS. Dziecko, po ukończeniu 16 lat, ma możliwość wglądu w swoje konto, ale nie może samodzielnie podejmować decyzji w sprawie swojego zdrowia. Jeśli nie widzisz danych dziecka w zakładce „Dzieci” na Internetowym Koncie Pacjenta, to prawdopodobnie na Twoim koncie w ZUS nie jest ono przypisane do ubezpieczenia społecznego. Być może ubezpiecza je drugi z rodziców.
  • dostęp do danych medycznych bliskiej Ci osoby (rodzica, dziadka itp.), która upoważniła Cię do swojego internetowego konto pacjenta, upoważnienie takie daje możliwość włączenia powiadomień o wystawionych receptach dla osób bliskich (pełnomocników), wówczas e-recepta przyjdzie od razu do Ciebie w postaci SMS-a na Twój numer telefonu lub w pliku PDF na Twój adres e-mail. Znając kod recepty i PESEL osoby bliskiej będziesz mógł wykupić jej leki.

ZDROWIE ONLINE TAKŻE DLA PACJENTÓW STARSZYCH

Pacjentom – Seniorom, którzy nie korzystają z komputera i internetu, proponujemy ścieżkę telefonicznej rejestracji pod numerem (32) 616 34 79. Nasi pracownicy zapewnią Państwu wsparcie nie tylko w zakresie rejestracji do lekarza ale zaproponują najdogodniejszą formę kontaktu z personelem medycznym, dostosowaną do bieżących Państwa potrzeb.

Zapraszamy do korzystania z nowych funkcjonalności i prosimy:
ZOSTAŃ W DOMU! Tak najłatwiej uda się opanować zagrożenie koronawirusem!