W ramach posiadanej struktury dysponujemy dziesięcioma placówkami, w których udzielane są świadczenia z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej. Obejmują one m. in.
- profilaktykę chorób, w tym badania i porady w ramach profilaktyki wieku rozwojowego oraz szczepienia ochronne;
- udzielanie porad w leczeniu schorzeń, w tym zapewnienie diagnostyki laboratoryjnej oraz obrazowej i nieobrazowej;
- wykonywanie zabiegów w gabinecie zabiegowym i w domu pacjenta;
- orzekanie o stanie zdrowia;
- inne świadczenia wynikające z potrzeb populacji objętej opieką, w tym: kierowanie do poradni specjalistycznych i na leczenie szpitalne, kierowanie na rehabilitację i leczenie uzdrowiskowe.
ZLO gwarantuje świadczenia:
- lekarza podstawowej opieki zdrowotnej;
- pielęgniarki podstawowej opieki zdrowotnej;
- położonej podstawowej opieki zdrowotnej;
- pielęgniarki lub higienistki szkolonej (patrz: medycyna szkolna – link);
- transportu sanitarnego.
Świadczenia gwarantowane lekarzy POZ, obejmują:
- porady lekarskie udzielane w warunkach ambulatoryjnych (w przychodniach);
- porady lekarskie w domach pacjentów (wizyty domowe) w przypadkach uzasadnionych medycznie;
- teleporady
- świadczenia w ramach profilaktyki chorób układu krążenia;
- porady patronażowe;
- badania bilansowe, w tym badania przesiewowe;
- świadczenia medycznej diagnostyki laboratoryjnej lub diagnostyki obrazowej i nieobrazowej;
- szczepienia ochronne.
Świadczenia gwarantowane pielęgniarki POZ, obejmują:
- wizyty w warunkach ambulatoryjnych (w przychodniach);
- wizyty realizowane w domach pacjentów, w przypadkach uzasadnionych medycznie;
- wizyty patronażowe;
- testy przesiewowe mające na celu monitorowanie rozwoju dziecka oraz wykrywanie odchyleń od normy rozwojowej;
- świadczenia w ramach profilaktyki gruźlicy.
Świadczenia gwarantowane przez położne POZ, obejmują:
- wizyty realizowane w warunkach ambulatoryjnych (w przychodniach);
- wizyty w domach pacjentów, w przypadkach uzasadnionych medycznie;
- wizyty patronażowe;
- wizyty profilaktyczne.
Komercyjne porady lekarza POZ w godzinach od 18.00 do 20.00
ZLO Sp. z o.o. oferuje dorosłym pacjentom Jaworzna możliwość
skorzystania z porad lekarza POZ udzielanych osobiście lub w formie teleporady przez lekarza Tomasza Pieprznego Porady realizowane są w MCM Podłeże , ul. Al. Piłsudskiego 80
wg poniższego harmonogramu:
poniedziałek , wtorek , środa w godzinach 18.00 do 20.00
Na poradę można umówić się:
1.telefonicznie, dzwoniąc pod numer 32 616 61 89
2. bezpośrednio w placówce
MIEJSKIE CENTRUM MEDYCZNE
Osoba kierująca – Dyrektor Bogdan Pieprzny
Imiona i nazwiska osób udzielających świadczeń oraz godziny ich pracy dostępne są na wywieszkach przy gabinetach lekarskich.
PRAWA PACJENTA
- Pacjent ma prawo do:
- świadczeń zdrowotnych
- informacji
- zgłaszania działań niepożądanych leków
- tajemnicy informacji
- wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych
- poszanowania intymności i godności
- dokumentacji medycznej
Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku praw pacjenta dostępna jest w Rejestracji.
SKARGI I WNIOSKI
W sprawach skarg i wniosków dotyczących funkcjonowania Miejskiego Centrum Medycznego przyjmuje Dyrektor Miejskiego Centrum Medycznego w każdy drugi piątek miesiąca od 13.00 do 14.00 w siedzibie Spółki przy ul. Grunwaldzkiej 235.
Prezes Zarządu przyjmuje interesantów, w każdy czwarty wtorek miesiąca w godzinach od 14.00 do 15.00 w siedzibie Spółki przy ul. Grunwaldzkiej 235.
CENTRALNA REJESTRACJA tel. 32 616 34 79
NUMERY TELEFONÓW ALARMOWYCH „112” i „999”
ZASADY ZAPISÓW NA PORADY I WIZYTY
Rejestracja pacjentów, w tym na wizyty domowe odbywa się osobiście, telefonicznie, za pośrednictwem osób trzecich lub drogą elektroniczną.
PUNKT POBRAŃ MATERIAŁU DO BADAŃ – Jaworzno, ul. Grunwaldzka 235 (LEOPOLD)
- od poniedziałku do piątku w godzinach 07:15 – 10:00
- w każdą sobotę w godzinach 08:00 – 10:00
oraz dodatkowo na terenie każdej Przychodni w wyznaczonych godzinach.
Badania USG, RTG realizowane są w Jaworzno, ul. Grunwaldzka 235 ( LEOPOLD )
TELEFONICZNA INFORMACJA PACJENTA NFZ – tel. 800 190 590
Pod podanym wyżej numerem telefonu pacjent uzyska informacje o możliwości udzielania świadczenia opieki zdrowotnej przez innych świadczeniodawców, średnim czasie oczekiwania na dane świadczenie, pierwszym wolnym terminie udzielania świadczenia.
PORADNIA LEKARZA POZ
W poradni lekarza POZ realizowane są :
1. programy edukacyjne w zakresie:
- cukrzyca
- otyłość
- choroby układu krążenia
- POCHP
- niedoczynność tarczycy
2. programy profilaktyki pierwotnej w zakresie :
- gruźlicy
- profilaktycznych świadczeń dla dorosłych w wieku 20-65 lat ZLO OK !
- profilaktyki raka szyjki macicy (program realizowany jest w naszych Placówkach: Podwale, Szczakowa, Podłęże)
- Porada telefoniczna w POZ
Pacjenci ZLO Sp. z o. o posiadający deklarację do lekarza poz, dzwoniąc pod numer telefonu swojej przychodni (wykaz telefonów zamieszczony na stronie www.jaworzno-zlo.pl) mają możliwość zarejestrowania się na poradę telefoniczną.
Lekarz kontaktuje się z pacjentem w wyznaczonym czasie porady. W przypadku 3- krotnego braku połączenia z pacjentem w odstępach 5 min. porada jest anulowana.
Teleporady realizowane są w przypadku :
- Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
- Pacjent potrzebuje recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma dokumentację medyczną pacjenta.
- Pacjent potrzebuje zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma dokumentację medyczną pacjenta.
- Pacjent potrzebuje zaświadczenia o stanie zdrowia.
- Dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu.
Co uzyskasz przez teleporadę u swojego lekarza:
- zalecenia
- e-zwolnienie
- e-skierowanie
- e-zlecenie na wyroby medyczne
- zlecenie na test na koronawirusa
- e-receptę
- sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli Twój stan zdrowia będzie tego wymagał).
Wizyty osobiste realizowane są gdy:
- Pacjent nie wyraża zgody na teleporadę – Ty lub Twój opiekun ustawowy.
- Cierpi na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie lub zmieniły się objawy.
- Istnieje podejrzenie choroby nowotworowej.
- Dziecko nie ma jeszcze 6 lat.
- Pacjent ma pierwszą wizytę u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, których wskazałeś w deklaracji wyboru.
Sposób realizacji e-skierowania, e-recepty, e-zlecenie na wyroby medyczne:
E-recepta – instrukcja dla pacjenta
- Od lekarza pacjent otrzymuje e-receptę w formie gotowego wydruku lub w mailu/esemesie – z czterocyfrowym kodem;
- W aptece wystarczy pokazać farmaceucie wydruk lub esemesa/maila z e-receptą;
- Farmaceuta skanuje kod i wydaje leki zapisane na e-recepcie.
E- skierowanie – instrukcja dla pacjenta
Pacjent, podczas konsultacji lekarskiej może otrzymać:
- wydruk informacyjny z danymi niezbędnymi do rejestracji na wizytę
- SMSa, w którym podany będzie czterocyfrowy kod dostępowy,w celu realizacji e-Skierowania w wybranym podmiocie leczniczym, pacjent podaje kod dostępowy wraz ze swoim numerem PESEL.
- e-maila, w którym będzie dostępny wydruk informacyjny w postaci pliku .pdf. W celu realizacji e-Skierowania w wybranym podmiocie leczniczym, pacjent podczas rejestracji na wizytę udostępnia personelowi placówki telefon / tablet, na którym wyświetlony jest wydruk informacyjny, w celu sczytania kodu kreskowego lub podaje czterocyfrowy kod dostępowy, który znajduje się na wydruku oraz swój numer PESEL.
E-zlecenie na wyroby medyczne – instrukcja dla pacjenta
- W przypadku teleporady możliwe jest również wystawienie pacjentowi e-zlecenia na wyroby medyczne. Po pozytywnej weryfikacji zlecenia, pacjentowi zostanie przekazana od wystawiającego zlecenie informacja o wygenerowanym przez system e-ZWM numerze zlecenia ( telefonicznie, SMS, e-mail ). W takim przypadku realizacja zlecenia w sklepie medycznym lub aptece następuje na podstawie podania przez pacjenta otrzymanego numeru zlecenia i numeru PESEL pacjenta – bez wydruku papierowego zlecenia.
- Wyroby medyczne na podstawie wystawionego i potwierdzonego wydruku papierowego e-zlecenia można kupić w punktach, które mają umowę z NFZ na realizację zaopatrzenia w wyroby medyczne. Jeśli e-zlecenie pacjent podzieli na części zakupowe, to każdą część będzie musiał zrealizować w punkcie, w którym zostanie zlecenie.
Internetowe Konto Pacjenta – można założyć:
- online – Jeśli Twój bank daje taką możliwość, zaloguj się na swoje konto i załóż profil.
- w urzędzie – zarejestruj się w serwisie pz.gov.pl
- wideorozmowę – profil zaufany dla pacjentów 70+ , więcej informacji na www.gov.pl